FANDOM

WindowsSzerkesztés

Ha telepítettük a Pythont a gépünkre, a .py kiterjesztésű állományok bármelyik könyvtárban automatikusan futtathatóvá válnak. Elegendő beírni a parancssorba, hogy valami.py, vagy rákattintani a programunkra, és már fut is.

Egy feladat kapcsán felmerült, hogy .exe állományra lenne szükség. Átmeneti megoldásként, ha van a gépünkön Python-értelmező, belefordíthatjuk a következő C++-programocskába:

#include <iostream>

main(){
    system("valami.py");
    system("pause");
}

Valódi, értelmező nélküli futtatható állományok készítéséhez külső segédprogramra van szükség. A legnépszerűbb a py2exe. Úgy tűnik, egyelőre még csak a kettes verzióhoz állnak rendelkezésre az ilyen fordítók, tehát türelemmel kell lennünk, amíg a hármashoz is alkalmazzák őket. Egyelőre itt van ez a linkgyűjtemény, majd letisztázom.

UnixSzerkesztés

A programunk első sorába írjuk ezt:

#! /usr/bin/env python
(értelemszerűen megadva az interpreter helyét). Ne feledjük a chmod paranccsal futtathatóvá tenni.

BeágyazásSzerkesztés

Python-programunkat operációs rendszertől függetlenül be is ágyazhatjuk egy C/C++-programba. A futtatáshoz ilyenkor is szükség van az értelmezőre. Erről a következő linken tájékozódhatunk:

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki