FANDOM

A VPython egy 3D-s objektumokat megjelenítő és animáló alkalmazás. A Python nyelv és a Visual nevű modul alkotja. Ez a példa mutatja, hogy alapszintű programozási tudással is látványos eredményeket produkálhatunk, ezért iskolai használatra különösen alkalmasnak látszik, és hatékonyan használhatónak a matematika és a természettudományos tárgyak támogatására, illetve szimulációs programokhoz. Az értékadás, a ciklus, az elágazás megtanulása után akár önálló programot is írhatnak a gyerekek, de már az első bevezető órákon is használhatjuk a kész mintaprogramokat az értékadás gyakorlására. (Lásd még a Rajzolás szócikket is.)

A telepítéskor az IDLE továbbfejlesztett változata, a VIDLE is települ, amelynek a Help menüjébe beköltözik a Visual súgója. A súgó offline weblapként jelenik meg. A c:\Python31\Lib\site-packages\visual\examples könytárban számos izgalmas mintaprogramot találunk. (A VPython is multiplatformos, az előző mondatot ne értelmezzük úgy, hogy csak Windowsban működne.)

A VIDLE nem indult el, amikor a Program Files könyvtárba telepítettem a Pythont, de egyébként minden működött, csak a könyvtárlistából kellett kibogarászni dolgokat. Célszerű tehát megmaradni a telepítő által felajánlott könyvtárnál.

A VPythont minden Python-verzióhoz újra kell fordítani, ezért ha pl. az áll a letöltőlapon, hogy a 3.1-es Pythonhoz való változat, akkor az sajnos nem fog működni a 3.2-es Pythonnal.

Külső hivatkozásokSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki